Cameron Highlands

18 augustus 2017 - Cameron Highlands, Maleisië

Vandaag een echte lange reisdag..... Na het ontbijt zouden we om 09.00 uur met de boot naar Kuala Tembeling. Dit werd wat later maar de tocht ging vlotjes met de stroming mee. Nick wilde zijn benen kwijt waardoor hij met één been buiten de boot hing, toen we wat golven maakten raakte zijn voet het water waardoor hij, Theo, Kim en een Nederlands stel een grote plens water kregen. Nick & Theo waren drijfnat! Het leek even op Rapid Shooting van de vorige dag, alleen waren we daar niet op gekleed. Op het eindpunt hadden we een lunch waarna we om 12.00 uur met de bus naar Cameron Highlands zouden gaan. Ze hadden twee 9 persoons minivans geregeld voor 27 personen. Rekenen was niet hun sterkste kant, wij stonden er dus naast en moesten wachten op de volgende minivan. Dit kwam mede door onze grote koffers! Uiteindelijk vertrokken we om 13.15 uur en daar het toch wel ongeveer 3 uur rijden was kwamen we pas om 16.15 uur aan in Tanah Rata. Hier moesten we eerst in Fathers Guesthouse het vervoer regelen voor morgen naar Kuala Besut. Nou dat was zoeken natuurlijk. We werden midden in het dorp aan een drukke weg afgezet en na 4x vragen en het halve dorp doorgelopen te hebben had ik het gevonden.... Theo Kim & Nick bleven bij de koffers. Helaas was het ook bij de locals vakantie en was dit een megadruk weekend waardoor het vervoer voor morgen overvol zat en we dus waren aangewezen op privévervoer. Dit was nog de enige (dure) optie. Dat was pech maar daar we niets anders konden gingen we akkoord. Dit vonden wij het minst erg maar door al het zoeken, het nabellen bij dat kantoor en daarna nog de taxirit naar Brinchang (wederom met 2 taxi's) was het inmiddels zo laat dat we bij aankomst alleen nog de aardbeienfarm hebben gezien. Voor het zelf plukken was het te laat maar we hebben wel 3 dozen lekkere aardbeien gehaald en inmiddels met smaak opgegeten!

Bij het inchecken nog gevraagd of zij misschien een betere optie hadden voor het vervoer morgen maar helaas. Zij heeft voor ons nog gecheckt of de auto groot genoeg was en dat zit goed, we reizen met een four wheel drive grote Jeep. Ons hotel is top! Heel modern, schoon en een ruime kamer met lekkere bedden. Airco is hier niet nodig omdat de temperatuur hier in verband met de hoge ligging een stuk lager is dan in de rest van Maleisië.

Het is een heel leuk dorp met een avondmarkt en vele restaurantjes. Vanavond is de keus gevallen op een restaurant waar alleen maar locals zaten te eten. Heerlijk gegeten, vier maaltijden, 6 drankjes en voor Kim & Nick nog elk een bord patat (ja echt!) voor 55,50 Ringitt omgerekend € 11,--. Je geloofd het niet maar het was echt lekker. Dat we hier hoger zitten is duidelijk te voelen want we hadden het best wel koud. Brrr. Nu nog even wat lezen en dan genieten van een goede nachtrust. Morgen weer een reisdag naar Kuala Besut.

1. Helen:
    19 augustus 2017