Dag 2 Kuala Besut

20 augustus 2017 - Kuala Besut, Maleisië

Lekker uitgeslapen vanmorgen dus laat aan het ontbijt hoewel je dit nauwelijks een ontbijt kunt noemen. Zeer karig maar we hebben het ermee gedaan. Vandaag staat de zon hoog aan de hemel, het is stralend weer, zo lekker! Hoewel onze chauffeur zich gisteren nogal negatief uitliet over het feit dat we hier 2 nachten verbleven en zich afvroeg wat we hier gingen doen, hebben wij een heerlijke dag hier gehad. Na het ontbijt het strand op (hotel ligt direct aan het strand dus dat was makkelijk) en genieten maar. Helaas geen strandbedjes maar met een handdoek in het zand is het ook goed te doen. Direct met zijn viertjes de zee in en daarna overgooien met een frisbee. Nick kan beter voetballen want de frisbee kwam overal behalve in mijn handen en dat had niets met mijn vangkunst te maken. Hij moet maar flink gaan oefenen deze dagen. Theo en ik wilden gaan wandelen maar toen Nick ook mee wilde bleef ik bij Kim, ik vond het niets als zij alleen achter bleef. Er was namelijk verder niemand op het strand.

Die twee hadden het er echt van genomen en waren best lang weg. Nog even met zijn allen de zee in en toen was het tijd voor de wandeling van Kim & Ingrid. Even gekeken of het inderdaad een leuk restaurant was waar Theo & Nick mee kwamen. En ja hoor, het was goedgekeurd door de dames. We kregen elk wat te drinken mee van de eigenaar en dat beviel ons wel daar we wel dorst hadden maar geen geld bij ons hadden. Op de terugweg zijn we met 5 verschillende meiden op de foto gegaan. Echt lachen, je ziet ze al op je afkomen en dan weet je al wat ze willen vragen. Even verderop wilden er ook nog 2 jongens met ons op de foto maar daar hebben we niet op gereageerd, zo opzichtig dat het niet leuk meer was.

Bij terugkomst weer de zee in met zijn allen en toen begonnen onze maagjes toch wel te knorren. Nick werd in zee gestoken in zijn bovenbeen en had daar behoorlijk last van. Ik heb dat uitgezogen maar kreeg toen last van een tintelende tong en bleek mijn tong zwart te worden. Na flink spoelen werd dat tintelen minder, maar ja gedeelde smart is halve smart. Hier moest Nick wel om lachen.

Even naar de kamer voor geld en kleren te halen waarna de wandeling herhaald kon worden maar dit keer om te lunchen. We hadden gelopen met een handdoek om onze schouders want het was in die paar uurtjes toch wel hard gegaan.

Het eten was weer erg lekker maar door een miscommunicatie kregen we één gerecht te veel. Daar het inmiddels erg laat was kregen we dat met zijn viertjes ook nog wel weg. Door al dat wandelen, ook vandaag weer genoeg beweging gehad. Theo, Nick en Ingrid zijn nog gaan zwemmen, maar Kim vond het mooi geweest. Zij wilde zich lekker terugtrekken op haar kamer. Prima toch!

Omdat we laat gingen lunchen hadden we nog niet zo een honger dus zouden gaan we laat uit eten gaan. We deden het rustig aan en waren eerst aan het chillen op de kamer. Helaas bleek het enige restaurant toen al gesloten waardoor we het avondeten hebben gemist. Dan maar morgen extra genieten van het ontbijt......

1. Marjon Peters:
    20 augustus 2017
    klinkt echt als een heerlijke vakantiedag! Wat een mooie foto's, prachtig strand zeg! Zijn jullie er al achter waar Nick door gestoken is? Ik mis wel de foto van een zware tong. Ben erg benieuwd naar Perhentian)!