Dag 2 Kuala Lumpur

15 augustus 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Daar bij het afgaan van de wekker de regen weer fors naar beneden kwam hebben we het ontbijten van 09.00 uur niet gehaald. Het plan was om vandaag de Petronas Twin Towers te bezichtigen maar helaas was dit uitverkocht. Gisteren waren ze gesloten en op 1 september 2017 als we hier ook zijn zijn ze ook gesloten. Hier waren we toch even in teleurgesteld maar niet voor lang!

Plan B was er ook nog dus met de Uber naar de KL Tower of te wel Menara KL, dit is de communicatietoren en is 421 meter hoog. Wat een uitzicht, echt prachtig. Mooie foto's gemaakt en gefilmd.

Daarna met de Uber naar de Batu Caves. Hier hadden we ons niet veel van voorgesteld maar vonden we toch erg leuk. Een trap op van 274 treden pfff ging eigenlijk best makkelijk. Tussentijds een paar keer gestopt om foto's van de apen te maken die daar in grote getalen aanwezig waren. Vooral de moeder apen met hun kleintjes konden op grote belangstelling rekenen. De tempel viel hierdoor eigenlijk in het niet. We hebben ons werkelijk te pletter gezweten, wat was het daar heet. Eenmaal beneden wat gegeten en gedronken om vervolgens met de Uber naar Merdeka Square, het vrijheidsplein te gaan. Dat plein herkende je niet vanwege alle tribunes die werden opgebouwd i.v.m. de Aziatische spelen die hier worden gehouden.

Dan maar naar de Sultan Abdul Samad Jamek Mosque die hier ook in de buurt is. Hier mochten niet moslims niet in dus dat was duidelijk! Wel een paar foto's gemaakt om vervolgens met de Uber terug naar het hotel te gaan.

Kim en Nick gingen lekker "chillen"  en Theo en ik gingen even lekker afkoelen in het zwembad. Klein maar fijn. Zijn net terug van uit eten waar we niet hebben gegeten maar gevreten met uitzicht op de Petronas Twin Towers. Echt gaaf. Nu gauw gaan slapen daar we morgen om 07.30 uur worden opgehaald, we gaan naar Taman Negara. Daar hebben we ook veel zin in.

1. Helen:
    15 augustus 2017
    Mooie foto's, het ziet er werkelijk schitterend uit ! Goede reis naar Taman Negara
  2. Johan van der Linden:
    16 augustus 2017
    Leuk om te lezen hoor. Jammer van de torens. Veel plezier in de jungle.