Dag 2 in Melaka

12 augustus 2017 - Malakka, Maleisië

Sjonge jonge wat hebben wij heerlijk geslapen maar de geluiden bij het wakker worden waren niet zo veelbelovend. Het kwam namelijk met bakken uit de hemel. Wij machtig vermoeid door het missen van een volledige nachtrust tijdens de reis, konden hier niet zo mee zitten. Lekker uitgeslapen waardoor we het ontbijt hebben gemist maar daardoor wel lekker gebruncht met zijn allen in Limau Limau. Heerlijk gegeten om over de shakes maar te zwijgen. Mmmmm. Lekker wat door Melaka gewandeld en bij de St. Paul's Church en bij The Stadthuys geweest. Bijden rode gebouwen met Nederlandse invloeden. Kim had een blaar tussen haar tenen en had daar goed last van waardoor we even in een shopping mall pleisters hebben gescoord en Jessy een paar leuke sandalen op de kop had getikt. Daar het inmiddels heerlijk weer was geworden en lekker zonnig zijn we met uitzondering van Johan & Marjon gaan zwemmen. Natuurlijk werd het al gauw bewolkt maar het was lekker om even af de koelen. Even lekker onder de douche en het leek ons leuk om saté celup te gaan eten bij Ban Lee Siang aan Jalan Ong Kim Wee.  Dit is een soort fondue maar dan in een dunne satesaus. Zeker niet lux maar leuk tussen de locals en je betaalde per stokje. Een leuke ervaring rijker. Nog even over Jonker Street gewandeld waar we een toilettas voor Kim hebben gescoord, haar eigen toilettas heeft de reis namelijk niet overleefd. Verbaasd keken we toe dat de kraampjes in rap tempo werden afgebroken, het was immers nog geen tijd. Toen we de eerste spatjes voelden hadden we wel een donkerbruin vermoeden en dat kwam uit hoor. In no time kwam het met bakken uit de hemel! Aan de overkant van de straat wat gaan drinken totdat het wat minder hard regende. Hoewel Jessie en Kim wel voor Uber wilden gaan zijn we toch gaan lopen. Zeiknat waren we maar het was gewoon leuk om te doen. Nu zit ik klaar om te gaan slapen.