Dag 1 Perhentian Island Besar (grote eiland)

21 augustus 2017 - Perhentian Islands, Maleisië

Ja, ja, lang gewacht (als je het wachten kunt noemen) maar toch gekomen. Vandaag zijn we na het ontbijt vertrokken naar Perhentian Island Besar. Het ontbijt vanmorgen smaakte ons beter dan gisteren. Dit kwam mede doordat we om koffie & thee zonder suiker hadden gevraagd waardoor we dit vers en dus ook warm kregen en doordat we gisteren het diner hadden gemist. Ieder nadeel heeft zijn voordeel zal ik maar zeggen.

Bij het uitchecken vroegen ze of we de betaling opnieuw wilden doen omdat het niet gelukt zou zijn. Dat hebben we natuurlijk niet gedaan. Tijdens de transactie moest de rol worden verwisseld en dat ging een beetje traag waardoor ze geen bonnetje meer konden uitprinten. Ik had gezien dat de transactie wel was gelukt. Theo kon via internet aantonen dat de betaling wel degelijk was gelukt dus toen was het in orde.

Met 2 taxi's naar Kuala Besut zodat we met de jetty (boot) naar Perhentian Island Besar over konden. Dit verliep prima. Het ritje met de taxi duurde 10 minuten maar de taxi chauffeur van Theo en Kim ging via een omweg om de politiecontrôle te ontwijken. Dat zal wel niet voor niets zijn denk ik dan maar. Op het kantoor van Cocohut moest ik al onze gegevens invullen & het restant betalen waarna we met de jetty van 10.30 uur overgingen. Dat wordt dan 10.45 uur want een kwartiertje meer of minder geven ze hier niet om. Dit tochtje duurde 30 minuten waarbij je je ogen uitkeek. We gingen keihard over het water, echt gaaf. Deze tocht had van ons wel wat langer mogen duren. Wat is het hier prachtig.

Onze chalets de luxe (waar ze dat vadaan halen weet ik niet) zijn sober maar de ligging is prachtig. Vandaag wat rustig aan gedaan met de zon omdat we gisteren een klein brandje hebben opgelopen (m.u. v. Nick dan). Wat ook prettig is dat we niet langer uit de koffer hoeven te leven maar dat we alles konden uitpakken (lees Theo & Ingrid). Veel kastruimte is er niet maar alles past erin, niets meer aan doen.

Inmiddels hebben we hier 2x gegeten en dat was gewoon goed. We hadden gelezen dat het eten hier wat minder was maar wij denken hier echt anders over!

Klein minpuntje op dit eiland is het internet en dus ook de wifi. Dit kan dus enige vertraging opleveren voor onze blogverhalen, maar dat komt goed. Tot morgen.