Dag 1 Taman Negara

16 augustus 2017 - Taman Negara, National Park, Maleisië

Wel wennen hoor! Vandaag om 06.00 uur op voor vertrek naar Taman Negara. We hadden de eerste dag in Kuala Lumpur geregeld dat we opgehaald zouden worden bij ons hotel om naar het vertrekpunt bij Han Travel te gaan. Daar was het bureaucratie ten top, tig keer je voucher laten zien maar afijn de bus stond klaar om te vertrekken naar Taman Negara. Na een prachtige busreis (Nick heeft niets gezien maar alles geslapen) kwamen we rond 12.00 uur aan in Kuala Tembeling (vertrek punt jetty).
Hier begon de bureaucratie weer van voor af aan. Wachten in lange rijen om je voucher te laten zien om vervangende vouchers voor alle onderdelen te krijgen die je eerder hebt geboekt. De lunch was bij het vertrek punt in Kuala Tembeling waar de jetty om 14.00 uur zou vertrekken. Het vertrekpunt ligt echter hoger dan de boot waardoor we via trappen naar beneden moesten, ware het niet dat er een mannetje was die dat voor 3 Ringitt een koffer regelde. Dat kwam mooi uit, koffers in de jetty en gaan. Wat een prachtige tocht dwars door de natuur. Een aapje gespot maar voor de rest geen schokkende wilde dieren maar het was een hele leuke reisdag waar we veel hebben gezien. Zojuist gebracht door een jeep vanaf het water naar het Han Rain Forest Hotel, geen 5 sterren accomodatie maar we hebben 2 kamers en alles is schoon. Top dus.
Vanavond de Jungle Night Walk gedaan, eerst met de boot over de rivier naar het jungle park.
De gids heeft meerdere boomslangen, spinnen en door middel van ultraviolet licht schorpioenen laten zien. Erg indrukwekkend allemaal. Alleen het weer viel wat tegen weer regen. Nou we duiken het bed in morgenochtend de Canopywalk daar hebben we veel zin in.