Dag 2 Taman Negara

17 augustus 2017 - Taman Negara, National Park, Maleisië

Eindelijk prachtig weer! Dat komt goed uit ook want we hebben vandaag een pittig programma af te werken. Om 7.30 uur op (Kim & Nick stonden toen al voor onze deur omdat ze de wijziging van tijd niet hadden meegekregen) dat krijg je met die pubers! en om 9.00 uur verzamelen aan de Tembeling rivier waar we per boot vertrekken voor de Canopy Walkway. Dit was gaaf maar uiterst vermoeiend. Een paar uur wandelen door de jungle via honderden traptreden maar ook stukken via een redelijk begaanbaar pad. Tevens over een touwbrug op grote hoogte door de jungle. Wat een ervaring! Op het laatste stuk voelde je je benen trillen van de inspanning. Echte plofkuiten hadden we. We zagen eruit of we met kleren aan een douche hadden genomen maar het was toch echt van het zweten.
Na deze grote inspanning heel ontspannen lunchen in het Mawar Floating Restaurant en hoewel het helemaal niets leek hebben we hier heerlijk gegeten. Voor Kim & Nick heb ik zelfs een extra portie besteld en hoewel ik had aangeboden hier voor te betalen was het van het huis. Zo lief.
Voor het middagprogramma kregen we te horen dat we om 3.00 uur zouden vertrekken, we geen schoenen aan moesten en dat we een beetje nat konden worden. Het programma was Rapid Shooting (hier deden ze erg vaag over) en naar een dorp waar de Orang Asli stam woonde. In dit dorp kwamen we doorweekt aan want met de 3 boten waar we mee waren gingen we een waar watergevecht aan! Wat hebben wij een lol gehad, we leken wel weer kleine kinderen. Door middel van gebruik te maken van elkaars golven en van peddels maakten we veel water.
Vanavond weer gegeten in Han Rainforest Resort. Dit vonden Theo en ik beter dan gisteren maar daar dachten Kim & Nick anders over. Vanavond vroeg naar bed want morgen weer een reisdag naar Cameron Highlands.

1. Marjon Peters:
    18 augustus 2017
    Klinkt leuk! Maar ook vermoeiend.... veel plezier in de Cameron highlands.