Klaar voor vertrek 10 augustus 2017

12 augustus 2017 - Malakka, Maleisië

Eindelijk is het zover! Klaar voor vertrek naar Maleisië

Wat een gedoe, even van tevoren inchecken, dachten we..... Dit kon woensdag 9 augustus 2017 vanaf 06:50 uur. Vanuit bed op de KLM app onze plaatsen gereserveerd. Moest je ook nog je hele paspoort inscannen. Bed in, bed uit, kortom, het was lastiger dan we hadden gedacht. Gelukkig had ik op het laatste moment toch nog vrij genomen en dat kwam zeer goed van pas. Het is toch even anders inpakken dan naar Turkije. Vooral omdat je tijdens het rondreizen uit je koffer moet leven. Alles paste en niets was te zwaar, dus klaar voor vertrek!

Vanmorgen was het eindelijk zo ver, de reis naar Maleisië kan beginnen!

Vroeg op, alles nog even checken en dan de taxi in zo hadden we gedacht.... Ware het niet dat het taxibedrijf ons was vergeten. Ja echt waar. Gelukkig zaten we ruim in de tijd waardoor alles toch nog goed kwam. 1000x excuus natuurlijk maar het zijn ook maar mensen. Zand erover en verder gaan. Op Schiphol zat ook niet alles mee! De baggageband stopte er 2x mee maar dat mocht de pret niet drukken. De dame die ons hielp leek echt chagarijnig maar bleek een toffe meid te zijn. Best nog wat gelachen. Even een milkshake gescoord en op naar de gate. Lekker dichtbij als je met de KLM vliegt. Helaas ging ook dit niet helemaal goed. Ze misten één reiziger en daar moest nog even de bagage van worden verwijderd. Hierdoor dus een geringe vertraging opgelopen maar we zaten immers al lekker in het vliegtuig met voldoende beenruimte dus wie doet ons wat. Een goede vlucht met zeer veel bijgeluiden in de vorm van huilende zeg maar krijsende kids en één in het bijzonder. Laat die nou net voor ons te zitten....... Nog een klein beetje vertraging door uitgestelde landing i.v.m. slecht weer. We zijn in Kuala Lumpur! van hieruit zouden we met de bus naar Melakka, maar voor vertrek had Theo de Uber app gedownload. Hier hadden we alleen maar positieve dingen over gehoord dus waarom niet, zou je zeggen. De 1e taxi werd geannuleerd door de chauffeur. Nogmaals proberen dan. Deze bleef maar op 5 min. staan maar na 45 min. nog steeds niets. Dan maar de rit annuleren en opnieuw proberen. 7 min. en dat liep af naar 4 min. enz. en daar was hij! Kim sprak de bestuurder aan en al gauw bleek dat hij buiten de reguliere ritprijs nog het 3 dubbele in zijn handje wilde, dat heeft Theo even kort en krachtig afgewezen dus weer geen taxi. Gelukkig hebben we ons 1e plan nog, de bus. Tjonge hadden we dat maar meteen gedaan! Kaartjes gekocht en binnen 10 minuten waren we op weg. Super luxe extra brede stoelen met voetensteun. Echt geweldig! Vanaf het busstation met 2 taxi's naar het hotel. Eerst even de boel verkennen daarna even gezwommen. Heerlijk. Het hotel is oud maar in orde, goede bedden, heerlijk zwembad en de ligging is ook ok. Uit eten met Marjon, Johan, Merit & Jessie, zitten op ongeveer 300 meter van ons hotel. Zo gezellig.... Op Jonker Street naar de avondmarkt en daar op de hoek bij een leuk tentje voor € 20,-- gegeten incl. drinken en het was goed eten. Nick had een heel kleine pizza (goed van smaak) maar na een watermeloen leeggedronken te hebben zat hij toch wel vol. Een sateetje op de markt was toen niet meer nodig. Wat een reuze gezellige avond was dit en wat is het fijn om aan de andere kant van de wereld bekende te zien waar je het leuk mee hebt. Echt heel apart.

1. Johan van der Linden:
    12 augustus 2017
    Dat is ook volledig wederzijds. Het is erg gezellig om met jullie lekker op te trekken. Leuk verhaal. L
  2. Helen:
    12 augustus 2017
    Spannend en gezellig zo te lezen. Veel plezier en geniet met volle teugen !
  3. Arie en Erna Vinjé:
    12 augustus 2017
    Ik had niet anders verwacht
    Dat alles tegen zat
    Ik ben een paar keer met Theo op kano tocht geweest in België
    Toen zat ook alles tegen
    Hij trekt het ongeluk aan (Theo)

Nou genoeg onzin
    Heel veel plezier