De terugreis!!

2 september 2017 - Amsterdam, Nederland

Vandaag was het zeer vroeg op om 4.15 uur..... Ja echt. Na deze heerlijke vakantie was dat nog best te doen. We hadden afgesproken met de receptioniste dat we via hun een Grab taxi (net zoiets als Uber) zouden bespreken. Zo gezegd, zo gedaan. De Grab kwam keurig op tijd en de chauffeur was een nette jongen die hielp met onze koffers. Het was een rit van ongeveer een uur en dat was zo om. Dit mede door de uiterst prettige rijstijl van onze chauffeur en natuurlijk het tijdstip.

Bij aankomst op de luchthaven viel het ons op hoe overzichtelijk alles was, zo anders als bij de heenreis. Nu wisten we dat we met het treintje moesten na het inchecken van de bagage, dat scheelde zoeken. Om de tijd te doden zaten we bij een leuk tentje op het terras. Nog even op onze telefoons en wat te drinken. Eten hadden we geen behoefte aan daar je bij de KLM flink verwend wordt. Theo had onze laatste Ringgits omgewisseld, want daar doe je toch niets meer mee. Hoewel...... Misschien volgend jaar wel weer. Wie zal het zeggen. Alles was dus op de rit, instappen en wegwezen.

Alles zat mee, de vlucht was zelfs korter dan gepland waardoor we eerder op Schiphol landen. Zoals verwacht waren we inderdaad flink verwend aan boord. Aan eten en drinken geen gebrek. De pascontrole ging prima, dus op naar de bagageband. Daar ging het niet helemaal lekker. De eerste twee koffers waren er redelijk snel. Alleen was de koffer van Theo beschadigd, althans er zaten meerdere grote deuken in. Theo, Kim & Nick bleven bij de bagageband terwijl ik naar de KLM balie ging om een rapportje op te laten stellen. Dat ging niet vanzelf maar dat gaf niet want ik heb het toch gekregen. Terug naar de rest waar bleek dat een deel van de bagage zoek was. Al gauw werd er omgeroepen dat de bagage was gevonden en dat deze binnen 15 minuten op de band zouden komen. Dat klopte.

José heeft hierdoor langer op ons moeten wachten, maar dat vond ze niet zo erg. Het zonnetje heeft hieraan een grote bijdrage geleverd. Wat fijn als je wordt opgehaald!

Het laatst ritje naar huis was zo om en wat is het dan weer heerlijk om thuis te zijn.

Oost, West, thuis best zal ik maar zeggen.

Vandaag zouden we de reis afsluiten met eten bij Cantina del Corazon. Dit is ons niet gelukt. Theo, Kim & Nick hebben de spullen uitgepakt en ik ben de boodschappen gaan doen. Bij terugkomst was het 19.30 uur en lag Nick al te slapen en hadden we allemaal geen zin meer om de deur uit te moeten. Dit houden we dan maar tegoed.

We kijken terug op een fantastische reis. Dit kan niemand ons meer afnemen. Hoewel we van tevoren wat bezorgd waren over Nick met het rondreizen en het eten, heeft hij ons blij verrast. Ook hij heeft genoten hoewel zijn voorkeur wel uitging naar het laatste deel van de vakantie. Hij houdt van slapen, eten en lummelen en gelukkig was ook hier ruim te tijd voor! Kim heeft zoals verwacht met volle teugen genoten van alles wat we hebben gedaan en van het eten. En wij tsja, dat spreekt voor zich.