Laatste dag Perhentian Island / reisdag naar huis.

2 augustus 2019 - Uithoorn, Nederland

We hebben gisteren alles afgerekend bij de Barat en door gegeven dat we de boot van 12.00 uur zouden willen nemen. Uiteraard toch nog even geprobeerd of zij geen uitzondering konden maken en ons om 14.00 uur naar het vaste land wilden varen. Jullie voelen het al aan het was een leuke poging. De uit check tijd van de beide chaletjes was 10.00 uur.

Onderling hadden we met de kinderen afgesproken dat we uit zouden slapen tot 09.30 uur en dan alle restanten zouden pakken. Het meeste in pak werk was al gedaan. De kinderen hebben de koffers bij ons in het chalet gezet en wij zijn voor het eerst op het eiland met zijn vieren gaan ontbijten. Ja het is er toch nog van gekomen. Na een heerlijk ontbijt met verse vruchtensappen bij Belinda terug naar het chaletje van Ingrid en mij. Daar de schoonmaak ploeg nog ver bij ons vandaan was hebben we hier nog even gebruik gemaakt van het toilet en onze tanden gepoetst.

Zoals gevraagd hebben we ons om 11.45 uur gemeld bij de receptie voor de terug tocht. We waren met twee gezinnen en een stelletje en vertrokken vrijwel direct. We gingen echter niet richting het vasteland maar naar de andere kant van het eiland. Wij konden alleen maar gissen en gingen er van uit dat er daar nog mensen opgepikt moesten worden. Helaas bleek dit een misverstand en gingen we weer terug naar de Barat want daar bleken we nog 6 man op te moeten pikken. We hebben hier wel enorm veel lol om gehad want het weer was wat minder en de zee was behoorlijk wild waardoor we in ieder geval niet allemaal droog gebleven zijn.

Aangekomen in de haven van Kuala Besut stond er al een mannetje met bord waar Theo van der Tol op stond. Perfect geregeld, de taxi stond klaar. Na een taxi rit van iets langer dan een uur aangekomen op de luchthaven van Kota Bahru. Het was 14.15 uur en onze Air Asia vlucht naar Kuala Lumpur ging om 17.50 uur. Tijd genoeg dus, maar deze luchthaven kenden we nog van 2 jaar geleden, nou er is niets veranderd hoor, er is nog steeds niets te doen. Ingrid heeft hier een heerlijk broodje met tonijn en ik met gerookte zalm genuttigd.  Kim & Nick hebben gekozen voor een Bucket met kip bij de KFC. Na het eten de tijd gedood met een paar spelletjes pesten, daarna inchecken en boarden. Helaas was het toestel er nog niet met het gevolg dat we vertrokken met een vertraging van een half uur. Ook dat was vorige keer precies eender.

We kwamen om 19.15 uur aan op KLIA2 (binnenlandse vluchten) van Kuala Lumpur. Mijn God wat een luchthaven is dit, hier is Schiphol een ukkie bij hoor! De KLM vertrekt echter van KLIA (internationale vluchten). We moesten met de bus van KLIA2 naar KLIA, geloof het of niet maar we hebben ongeveer 15/20 minuten met de bus gereden, zo groot is het daar.

Op de beide luchthavens toch nog een poging gedaan om de rugzak van Nick terug te krijgen. Wij hadden op het moment dat de rugzak achter was gebleven in de taxi direct de eigenaar (James) van de Bed en Breakfast een mail gestuurd of hij de taxi chauffeur wilde vragen de rugzak af te geven bij de gevonden voorwerpen van de luchthaven. Dit heeft helaas toch niets opgeleverd, we zijn op 5 a 6 verschillende Lost and Found Places geweest maar de tas was niet afgegeven. We hebben er ons toen maar bij neergelegd en ingecheckt. Kim & Nick hadden nog niet genoeg junkfood binnen dus hebben zij nog een Burger King gepakt (zij hebben altijd honger) en ik heb de laatste Ringgits terug gewisseld naar Euro’s en nog wat te drinken gehaald.

De terug vlucht zou 12 uur en 40 minuten duren. We gingen op tijd weg en de vlucht zou vanwege de gunstige wind 20 minuten korter zijn. Dit werd echter 30 minuten korter want we stonden om 05.30 uur aan de grond in Amsterdam. De koffers hadden we in een record tijd alleen de paspoort controle duurder wat langer dan normaal. De bestelde taxi uit Uithoorn stond ons al op te wachten en we waren zo thuis. Zojuist alles uitgepakt en de koffers weer opgeruimd. Wij vieren hebben enorm genoten en vonden het leuk dat jullie hier deelgenoot van wilden zijn. Dit was het laatste verslag dus niet tot morgen😀😀maar misschien tot volgend jaar. De plannen zijn er al........waarschijnlijk gaat het Bali worden.