1e dag George Town Penang

21 juli 2019 - George Town, Maleisië

Ontbeten op de 11e etage voor opengeslagen ramen met een prachtig uitzicht. Bovendien was dit het beste ontbijt tot nu toe. Lekkere koffie en thee en een goed uitgebreid ontbijt. Daar waren we aan toe.

Daarna op pad gegaan voor het huren van scooters, we hadden gelezen dat het erg leuk was om Georgetown op de scooter te verkennen. Theo had gehoord dat je in de straat Lebuh Chulia bij vele aanbieders een brommer/scooter kon huren. Dit bleek dichtbij het hotel te zijn dus daar waren we zo. Alleen vonden we niet zo veel scooters, dat kon ook door het tijdstip zijn want het was al na twaalven. Uiteindelijk vonden we 2 witte Honda’s. De starters deden het niet en ééntje starte niet zo vlot met de kickstarter. Uiteindelijk betaalden we 20 RM per scooter per dag. Dat is omgerekend ongeveer tussen de 4,5 en de 5 Euro inclusief verzekering. We moesten wel meteen tanken, dat was 2 tanken voor 8,6 RM. Dat is  ongeveer € 1,70, echt lachen.

Dit is echt de fijnste manier om je te verplaatsen! Zo leuk, al moest ik eerst wel even wennen.... Theo zat met Nick en ik zat met Kim. Ik ging wat onwennig van start, maar al gauw voelde het zeer vertrouwd. Niet te vergeten dat we hier ook nog links moeten rijden wat wij totaal niet gewend zijn. Omdat je zo lekker mobiel bent op de scooter konden we al veel dingen bekijken.

We zijn begonnen met Penang Hill. Met de Penang Hill Railway ga je naar het hoogste punt waar je een mooi uitzicht had op Georgetown. Even in de rondte gelopen en op zoek gegaan naar een eettentje. Er waren er een paar maar we vonden het niet veel. Daar er ook een hotel zat, vroegen we of ze daar ook een restaurant hadden. Kwamen we toch op een heel leuk verhoogd terras uit met een schitterend uitzicht, en waar ze bovendien een lekkere kaart hadden. Dit keer allemaal hetzelfde gegeten en we waren het erover eens dat het heerlijk was. Hokken Mee heet het. Het eten was net zo duur als het drinken maar dat maakt niets uit.

Als 2e gingen we naar de Kek Lok Si Tempel (Temple of Supreme Bliss), deze heeft een oppervlakte van 121.000 m2  en is de grootste Boeddhistische tempel van Maleisië. In dit complex vind je meerdere pagodes, gebedshallen en enorme Boeddhabeelden. Leuk om gezien te hebben maar verder hebben we er niet zo veel mee.

Onze 3e stop was Love Lane, een straat vlakbij ons hotel en dit is de place to be voor backpackers. Het was echt te vroeg om hier te zijn, er was overdag niet zo veel aan. In de avond is er niets meer van gekomen. Wellicht komt er morgenavond wat van om daar nog even te gaan kijken. Hier zou ook veel street art zijn maar daar hebben wij nagenoeg niets van gezien.

Stop 4 was de visserswijk Chew Jetty. Deze wijk vind je aan de haven vlak bij de pier waar we gisteren waren aangekomen. Hier direct naast hadden we in de morgen nog getankt dus dat was achteraf niet zo handig. Hadden we beter gelijk kunnen doen maar dat zat toen nog niet in de planning. Dit ontstond spontaan omdat we niet hadden verwacht dat we zoveel op één dag konden zien. Hier moet je je niet teveel van voorstellen, het is erg toeristisch (maakt niet uit natuurlijk) met haar verschillende souvenierwinkeltjes maar het is wel leuk om gezien te hebben. Deze visserswijk is gebouwd op houten palen (zo stond het in de beschrijving) maar het bleken betonnen palen (emmers gevuld met beton die op elkaar gestapeld zijn) te zijn. Er waren ongetwijfeld ook houten palen maar ons vielen die betonnen palen op door deze aparte constructie.

Stop 5 was ons hotel, eerst nog een lekker ijsje en dan even naar onze kamer. Even chillen, douchen en dan eten in dezelfde food Market als gisteren namelijk Red Garden Food Paradise. Het was wederom heerlijk.

Vandaag is ons erg opgevallen dat de ligging van ons hotel perfect is. Zeer centraal, we zijn overal zo, ook lopend.

Nu op de kamer ons verhaal gedaan, welterusten en tot morgen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade