2e dag Langkawi

17 juli 2019 - Langkawi, Maleisië

Ja hoor, het werd gewoon prachtig weer vandaag! Dus Nick uiteindelijk wakker gemaakt, nadat Theo, Kim en ik hadden ontbeten, zodat we vandaag naar de kabelbaan konden. Theo had de taxi geregeld, dat loopt als een trein via MyCar. Helaas had de chauffeur slecht nieuws voor ons..... Het bleek dat de kabelbaan vandaag gesloten was voor een veiligheidsoefening. Wel prettig natuurlijk dat ze dat doen. Maar waarom precies vandaag? Dit verplaatsen we dan maar naar morgen.

De chauffeur bracht ons een klein stukje verder naar Umgawa zipline eco adventure. Hier kon je aan lijnen tussen de boomtoppen zippen. Dit bleek een duur grapje te zijn waardoor we niet voldoende geld bij ons hadden..... Balen dus, we zijn echter zo enthousiast dat we dit ook morgen gaan doen.

We liepen een klein stukje verder waar we naar de mooie Seven Wells Waterfalls konden lopen. Deze staat tevens bekend als Telaga Tujuh en is te bereiken via een klim van zo’n 600 meter, dat is ongeveer 370 stappen (lees, traptreden....) Hier kon je een frisse duik nemen, daar was je dan ook echt aan toe. Je loopt als het ware in een sauna 370 treden en ik kan je vertellen, dan ben je nat, erg nat van het zweet. Naar beneden is een stuk fijner en ook sneller.

Voor de middag hadden we het plan om met een boot excursie  te gaan eilandhoppen. We werden met de taxi opgehaald en naar het haventje gebracht. Eenmaal in de boot gingen we met 48,9 kilometer per uur over het water en dat is best hard kan ik je vertellen. We stuiterden over het water en kwamen niet meer bij van de lach. We deden 3 eilandjes aan, het 1e eilandje was Pulau Dayang Bunting. Dit bestond uit een geoforest park. Hier bleven we een uur en daar wij nog moesten lunchen hebben we onze tijd daarvoor gebruikt. Natuurlijk hebben we ook nog wat mooie foto’s gemaakt. De 2e bestemming stond bekend om de vele roofvogels. Hier gooiden ze voedsel in het water en kwamen de vogels achter elkaar dat voedsel uit het water halen. Gaaf om te zien, verder gingen we hier niet aan land. Bij het 3e eiland kon je lekker een uurtje dobberen, daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt!

Na bij het hotel nog wat te hebben gedronken hebben we vandaag Indiaas gegeten, erg lekker.

Om kort te zijn, we hebben weer een heerlijke dag achter de rug.

We gaan zo slapen want morgen, als het weer mee zit, ook weer een druk programma.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Miranda Hogeveen:
    17 juli 2019
    Prachtige foto’s weer, fijn dat jullie zo genieten met zijn vieren. 😃