3e dag Langkawi

18 juli 2019 - Langkawi, Maleisië

Het was vanmorgen minder open dan gisteren, maar het beloofde wel een mooie dag te worden. Nick sloeg het ontbijt maar weer over maar wilde wel met ons mee. Op het programma hadden we een ritje met de Langkawi SkyCab-kabelbaan. Deze gaat naar de op één na hoogste top van de eilanden op de top van Mt. Machinchang. Tijdens de klim over de jungle heb je een geweldig uitzicht en geniet je van het landschap. Je voelt je ontzettend nietig! Op 650 meter boven de zeespiegel is de 1e stop, hier zie je de oostelijke kliffen. Het bergstation is op 708 meter boven de zeespiegel, waar de majestueuze toppen van de berg Machinchang een indrukwekkend landschap creëren. Via een flinke wandeling kun je de SkyBridge bewandelen en ook hier is het uitzicht prachtig. Kortom dit was zeer de moeite waard om te doen.

Op naar Umgawa zipline eco adventure. Eerst even lunchen en dan inschrijven. Hier kon je aan lijnen tussen de boomtoppen zippen maar het weer zat in ene niet mee. Het betrok helemaal en regen was op komst. Dan is het niet veilig meer om dit te gaan doen. We hebben nog afgewacht of het bij zou trekken maar helaas. Je kon zien dat het lager wel goed weer was.

Op naar het hotel om er een strandmiddag van te maken. Bedjes gehuurd en lekker de zon in. Minder spectaculair maar wel erg fijn! Het bleef lang lekker dus tot laat blijven plakken. Kim en Nick kozen ervoor om te chillen op de kamer.

Het was vandaag donderdag dus was er de Temonyong Night Market, hier kon je lekker streetfood eten maar ook allerlei andere dingetjes kopen. Ons ging het om het eten. Superleuk en lekker was het, daar waren we gauw achter. Bovendien was het ook nog goedkoop, wat willen we nog meer. We hebben allerlei verschillende dingen gegeten zoals saté, peanut butter pancakes, crêpes en andere dingen waarvan ik niet meer weet hoe het heet. Ook hebben we heerlijke verse shakes laten maken Theo en Nick hadden de mango shake, Kim had mango juice en ik had een kokosshake. Echt heerlijk, zo vers voor je neus gemaakt. Het was hier wel erg warm en Kim bleek een verkeerde kledingkeuze te hebben gemaakt.

Op naar morgen, onze laatste hele dag hier! Het vliegt voorbij....