4e dag Langkawi

19 juli 2019 - Langkawi, Maleisië

Vandaag wekkertje gezet om te kijken of het weer goed genoeg was om op kajak excursie te gaan door de mangrovebossen. Het weer was prima, dus gauw naar het kantoortje om dit te boeken. Eigenlijk moest het boeken één dag van tevoren, maar wij wilden eerst het weer afwachten. Gelukkig kon het nog! Even snel ontbeten, voor Nick wat klaargemaakt, tanden gepoetst en go for it.

De taxi in voor een ritje van 45 minuten. Aldaar kennis gemaakt met Farly, onze host voor vandaag. Een hele leuke man met gevoel voor humor! Je kon kiezen uit een informatieve of een avontuurlijke tour. Wij kozen voor de  adventure  tour van 8 kilometer en dat bleek een terechte keuze.

Het eerste deel van de route was het laag water en kwamen de wortels ongeveer één meter boven het water uit. Hierdoor waren de ruimtes waar we tussendoor moesten vrij nauw en dus best spannend. Daarna moesten we een brede rivier oversteken waar veel snelle boten varen. Dit had tot gevolg dat we vele golven te verwerken kregen. Geen probleem voor ons!!! Toen een stukje over open zee om vervolgens bij het Kilim geoforest park tussen de rotsen door weer de mangrove in te gaan. Je weet echt niet wat je ziet daar. Weer een stukje over open zee waar we op een heel klein strandje even konden uitrusten en zwemmen. We hadden een leuk praatje met Farly over dat hij ook in Amsterdam had verbleven en dat hij de koffieshops miste. Ik vroeg of hij de koffie bedoelde, waarop hij erg moest lachen. Een collega van hem wilde niet roken dus boden ze hem een lekker plakje cake aan. Spacecake wel te verstaan. Hij wist ook nog in guldens de rit van Schiphol naar Amsterdam. Het is een leuk mannetje. Inmiddels was het water flink gestegen waardoor het strandje ook alsmaar kleiner werd, dat ging best snel. Snel de kajak weer in.

Met dit hoge water weer door een ander deel van de mangrove richting de floating restaurants waar een lekkere lunch voor ons was bereid. Dit was erg welkom na deze work out! Op het laatste stukje zag ik een enorme spin op de wortels van een boomstam zitten. Brrr, dit was echt even slikken hoor, ik was blij dat dit op het laatste stukje was anders had ik minder relaxed door de mangrove gevaren. Verder hebben we een kleine varaan, overigens nooit geweten dat deze konden zwemmen, diverse soorten arends en een boomkrab gezien. Wellicht hebben we er ook een aantal gemist.

We waren de hele dag met ons vijven, echt fijn. Wat een dag was dit! Farly heeft de hele dag foto’s van ons gemaakt, hier kom je zelf niet aan toe en het risico dat je telefoon te water gaat was ons een beetje te groot.

Nadat we terug waren hebben we even gelummeld op onze kamer en daarna op een terras het een en ander genuttigd. Theo heeft zijn 1e biertje te pakken hoor! Zooo lekker als je erge dorst hebt.

Na diverse opmerkingen van Kim en Nick over dat mijn haar nu wel erg grijs werd ben ik gelijk maar even naar de kapper geweest. Voel me gelijk een heel ander mens. Het is een mooie warme kleur geworden. Tot morgen maar weer!

1. Miranda Hogeveen:
    19 juli 2019
    Wat een leuk avontuur zo met zijn vijven, ziet er prachtig uit. Hilarisch dat je daar naar de kapper bent geweest, stuk voordeliger dan hier denk. 😉 En Theo toch nog een lekker biertje op. Veel plezier nog! X