6e dag Perhentian Island

29 juli 2019 - Perhentian Islands, Maleisië

Het is minder zonnig dan de afgelopen dagen vanmorgen, maar na het ontbijt brak de zon al spoedig door. Het koffietentje was weer niet operationeel, dus gingen we bij Mama’s koffie en thee drinken. Dit was echt lekkere koffie maar bij het aparte koffietentje in Belinda vond Theo het net wat lekkerder.

We hadden het plan opgepakt om met de watertaxi naar de andere kant van het eiland te gaan. Zo gezegd zo gedaan. Ze varen hier als gekken, gaan echt keihard over dat water. Lekker hoor, al die klappen opvangen!

Het is altijd fijn om bevestigd te zien dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Toen we gingen boeken was een hotel genaamd Flora Bay ons opgevallen, maar Theo had gezien dat dit aan de andere kant van het eiland lag. Hier waren we nog nooit geweest dus gingen we op de reviews af en deze waren niet mals.

Eerst een wandeling langs de kust gemaakt, waarbij we wat leuke foto’s hebben gemaakt. Op het 1e oog ziet het er prachtig uit. Hoe verder je liep hoe minder mooi de accomodaties en het strand werden. Ze hadden zelfs een kleine camping waar enkele tentjes dicht op elkaar stonden. Echt iets voor ons..... Dacht het niet! Aan deze kant van het eiland kan je beter niet zonder schoenen de zee in. Er liggen hier veel stenen en obstakels en daar het water wat minder helder is zie je ze niet altijd even goed. Gelukkig hadden we allemaal onze Teva’s aan.

Flora Bay bleek aan deze zijde in elk geval wel het beste hotel te zijn, vandaar dat we hier hebben gegeten. Prima gegeten maar wat een muts daar in de bediening! We hebben ruim 2 uur geluncht, eerst kregen we na 20 minuten 3 drankjes..... Die 4e kwam maar niet dus ben ik deze zelf gaan regelen. Kregen we er 3 in plaats van 1. Daar de rest hun drinken al lang op had gaf dat niet. Inmiddels was er zeker een uur voorbij en maar wachten op het eten..... Zo moeilijk was het niet hoor, we hadden eenvoudige maaltijden besteld. Nou daar kwam het, en ja hoor 3 maaltijden. Altijd fijn, pffff. Het volgende drankje zelf gaan halen want ik dacht anders komt het nooit. Toen iedereen al lang klaar was kwam de laatste maaltijd. Direct de rekening gevraagd, want je weet maar nooit. Dat ging goed.

Jullie snappen het zeker wel, het snorkelen wat we van plan waren, is helaas in het water gevallen. Een kwartiertje dobberen is alle tijd die over bleef. Al met al er wel om kunnen lachen hoor! Ze zou een uurtje in Sjiek aan de Amstel moeten meedraaien.

We hadden afgesproken om ons om 16.00 uur op te laten halen door de watertaxi en hij kwam nog wat eerder ook. Je hoefde deze niet vast te leggen maar we gunden hem een extra ritje. Hierdoor hadden we alle tijd om nog naar ons favoriete strand te gaan bij Perhentian Island Resort. Daar hebben we ons nog enkele uren in zee vermaakt.

Rustig aan kunnen douchen en omkleden. Zit er een Gekko in onze kamer, natuurlijk weer naast mijn bed. Gelukkig zijn we hier niet bang voor, maar hij maakt zo’n vervelend geluidje. Nick heeft nog een poging gedaan hem te vangen, maar hij is echt vliegensvlug. Deze poging werd dus gestaakt.

Gegeten bij Mama’s vanavond. Was weer erg lekker. Nog wat gedronken bij The Barat waar Nick en ik hebben gewonnen met Rummikub. Nu is het bedtijd dus....

Tot morgen!