Dag 1 Kuala Besut

19 augustus 2017 - Kuala Besut, Maleisië

Vandaag weer een reisdag en een pittige ook. Ontbijt hadden we niet dus gauw even wat koekjes en water gehaald als alternatief. Voldoende voorraad voor onderweg dus zijn we er klaar voor. De chauffeur was keurig op tijd en probeerde er eerst nog een slaatje uit te slaan dat we nog bijna niets hadden gezien in Cameron Highlands. Voor een hoop geld wilde hij ons nog wel wat laten zien maar dan moesten we ook zijn overnachting betalen omdat hij dan niet meer terug kon rijden. Daar hebben we vriendelijk voor bedankt. Hij heeft ons toen wel nog naar de BOH (staat voor Best Of Highlands) theeplantage gereden omdat we daar nagenoeg langskwamen. Dit was leuk en prachtig om te zien maar ook een leuk gebaar. Jammer dat er tegenwoordig machinaal geplukt wordt en niet meer met de hand. Wel logisch maar toch jammer. Er werden daar ook foto's gemaakt van een bruidspaar en goed voorbeeld doet volgen dus hebben wij hun ook maar op de foto & film gezet.

Onze chauffeur wist veel te vertellen onderweg waardoor het in het begin best snel ging maar 5 uur onderweg blijft toch lang. Wat is het landschap toch mooi, of je wil of niet, je kijkt je ogen uit. In de revieuws stond dat de wegen prima waren en dat een auto huren de beste manier was om Maleisië te verkennen, nou wij zijn blij dat we dat niet hebben gedaan! Kim & Nick hebben regelmatig het dak gekopt terwijl we toch een grote, hoge auto hadden. Hopelijk is hij goed verzekerd.... Wat een gaten, hobbels & kuilen, vaak zelfs over de hele weghelft. Dit was natuurlijk wel hilarisch. Onderweg gestopt om te lunchen, onze chauffeur vroeg of we bij de KFC wilden eten maar wij wilden liever Maleisisch, we zijn er nou toch. Dus hebben we gegeten bij een foodcourt langs de weg. Belachelijk goedkoop en lekker op de koop toe.

Om 16.15 uur waren we aan bij ons hotel. Theo en ik zijn even lekker de zee in geweest voor het eerst in deze vakantie en de zee was gewoon warm. Of je in een warm bad stapte..... Echt afkoelen was het niet, maar zo lekker na een hele dag in de auto! Daarna nog het zwembad in, dit was wat koeler dus erg lekker. Er was nog een Nederlands stel met 2 jonge kinderen waar we even mee hebben gekletst.

Net een douche genomen in de mooiste douchecabine in deze vakantie. Echt even genieten. Kim & Nick hebben weer hun eigen kamer en dat weten ze echt te waarderen. Of we wel even wilden kloppen en niet zo maar binnen wilden komen.

Als Kim & Nick ook eindelijk klaar zijn gaan we op zoek naar een lekker eettentje. Even bij de receptie langs voor advies want we zitten voor ons gevoel in de middle of nowhere. Er waren twee opties waarvan één langs het strand was. Dat moest het worden maar daar kwamen we gauw op terug, pikkedonker en geen idee of je goed loopt. Dan maar de 2e optie, dat bleek beter te doen. Lekker gegeten en het was de goedkoopste keer uit eten van deze vakantie. Het was niet naast de deur maar na het eten een stukje lopen is altijd prettig, dan zakt je eten een beetje.

Morgen onze eerste lummeldag, Nick is helemaal blij maar voor Kim is het ook geen straf. Strand en zwembad meer niet. Voor nu ga ik even lezen en dan op één oor. Morgen weer een dag!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade