Dag 1 Kuala Lumpur

14 augustus 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Vanmorgen voor ons doen vroeg op en voor het eerst ontbeten in ons hotel. Het was trouwens een prima ontbijt. In plaats van met het besproken taxibusje werden we vervoerd in twee losse taxi's. Ingrid viel in de prijzen want deze chauffeur had zijn ontbijt gemist en heeft van het begin tot het einde in zijn neus zitten graven en at dit ook nog lekker op. Samen met Nick hier erg om gelachen maar werden er ook wel misselijk van. Bij aankomst op Melaka Sentral de boeking omgezet in tickets en de bus naar Kuala Lumpur vertrok netjes op tijd. Een zeer aangename reis gehad die best wat langer had mogen duren. Lekker onderuit gezakt na 2 uur en 19 minuten waren we ter plaatse.

De Uber ging niet helemaal vanzelf, maar is toch gelukt. Eindelijk.

Na het inchecken bleek het een groots appartement met 2 slaapkamers, 2 badkamers, woonkamer en keuken te zijn, kortom top. Ligging is vlak bij de Petronas Twin Towers. Na het verkennen van het appartement zijn we op pad gegaan, wederom met een Uber. Na ongeveer 2x KL rond te zijn gereden vroeg de chauffeur of we de rest wilden lopen. Dit leek ons ook wel een goed plan ware het niet dat het adres niet te vinden was en na vele keren vragen hebben we het alsnog gevonden. Bij Han Travel de reis naar Taman Negara betaald en dan op naar Chinatown en Little India, inmiddels komt het met bakken uit de hemel, dus toch eerst maar even wat gaan drinken. Uiteindelijk viel Chinatown ons tegen en zijn we flink aan het wandelen geslagen. We waren te vroeg bij Jalan Alor om daar gezellig een hapje te gaan doen. Bij daglicht moet je daar voor de sfeer niet zijn. Geheel tegen onze principes zijn we in de Mac beland, eigenlijk omdat we een plasstop hadden. Al met al heeft het ons toch gesmaakt hoor.  Op naar het appartement waar we ons lekker hebben opgefrist om daarna nog KL in te gaan. Kaartjes scoren voor de Petronas Twin Towers is mislukt daar ze op maandag gesloten zijn. Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen.