Dag 2 Perhentian Island Besar

22 augustus 2017 - Perhentian Islands, Maleisië

Hiep hiep hoera Nick is jarig vandaag, 16 jaar alweer. Hij voelt zich niet echt jarig en dat is logisch. Er valt hier niets te regelen en hij heeft zijn cadeau al een tijd terug gekregen! Theo, Kim & ik gingen vast ontbijten want uitslapen is voor Nick vandaag zijn enige cadeau. Ik wilde hem zingend wekken maar hij was zelf al wakker geworden. Toch even kort gezongen, Kim had broodjes voor hem geroosterd en ik had eitjes voor hem laten bakken, hij is natuurlijk toch jarig. Wij zijn bij hem gebleven tot ook hij klaar was met zijn ontbijt. Kim zei bij het ontbijt dat Nick niets deed in hun huishouding en dat hij ook wel eens het balkon kon vegen..... Hoe grappig is dat. Het ontbijt is niet super uitgebreid maar met keuze uit op drie manieren bereide eieren kan er weinig mis. In Maleisië heb je overal alleen casino wit brood, wel goed vers maar het vult voor geen meter.

Daar we in Kuala Besut een brandje hebben opgelopen hebben we vandaag weer rustig aan gedaan met de zon. We hebben eerst naar rechts gewandeld om de boel te verkennen en zijn daar het super heldere water in gegaan. Kim, Nick en ik voor het eerst met onze teva's aan en hoewel we ze allemaal lelijk vinden heb je ze echt nodig in verband met al dat (afgebroken) koraal. Achteraf waren we erg blij dat we ze hadden. Hierna zijn we al fotograverend naar links gegaan waar we bij een leuk strandtentje een lekkere shake hebben genomen en tevens zijn gaan lunchen. Kim & ik hadden een heerlijke curry, Theo een fried rice met salted fisch & Nick een fried rice red sauce with beef. Dit was zo goed dat we hier vanavond wel weer wilden eten! Na het eten daar de zee in, Ingrid moest voor een sanitaire stop terug naar de kamer maar Theo, Kim en Nick hadden daar vele vissen gespot in allerlei kleuren en maten. Eéntje was lang en puntig waardoor Kim niet van het kussen dorst om de zee weer uit te gaan.

Vol lof kwamen ze terug om nog even onder de palmbomen te genieten van al het moois en om wat te lezen op onze readers.

Theo & Nick zouden in de namiddag gaan snorkelen was het plan. Kim & ik hoefden niet zo zeer, maar uiteindelijk zijn we toch met zijn viertjes gegaan. Onvoorstelbaar dat er zoveel leven zit waar iedereen aan het zwemmen is. Kim & Nick hadden samen de grootste lol en Theo en ik keken ook ons ogen uit. We hadden allemaal een redelijk groot zwart stekelige soort worm gezien en waren benieuwd wat dat was. Deze had je in overvloed zonder stekels. Kim zocht het op en dat bleek een zeekomkommer te zijn. We kwamen niet meer bij om die naam.

Door het snorkelen was het te laat om bij dat leuke tentje van vanmiddag te gaan eten , ook sloeg het weer opeens om en kwam er regen en onweer. Dus uiteindelijk bij ons hotel gegeten. Wederom weer erg lekker.

Hopelijk morgen weer een zonnige dag.

1. Johan van der Linden:
    23 augustus 2017
    Mooi verhaal weer. Prachtig hè die zee.