Dag 3 Perhentian Island Besar

23 augustus 2017 - Perhentian Islands, Maleisië

Vandaag weer een stalende dag op dit prachtige eiland. Na het ontbijt wilden we weer wat gaan verkennen. Vandaar dat we op zoek zijn gegaan naar hotel Barat waar Johan, Marjon, Jessie & Merit vandaag zullen aankomen. Het bleek via Google maps dat het 550 meter bij ons vandaan was. Wegen zijn er niet op dit eiland, voor de rest zijn het strandjes en jungle. Je kan dus of dingen te voet doen en anders via een watertaxi. Volgens ons moest het mogelijk zijn hier naartoe te wandelen en dat klopte. Bij ons hotel zijn we via een jungle wandeling van ongeveer 15 minuten daar naartoe gelopen. Goed te doen en leuk op de koop toe. Ziet er ook goed uit daar. Volgens een stel dat vanaf Kuala Lumpur precies dezelfde plaatsen heeft aangedaan en dus ook hier op Perhentian zijn mocht je aan die kant niet de zee in, dit was alleen voor bootjes. Je kon daar makkelijk doorsteken naar de andere kant waar je goed kon snorkelen. Wij stonden nog wat ervaringen uit te wisselen dus gingen Kim & Nick vooruit, kwamen ze daar toch een grote varaan tegen! Snel uit de tas het eerste het beste apparaat gepakt om dat vast te leggen, dat werd dus Ingrid's telefoon. Het is een leuk filmpje geworden. Nick moest het doen want Kim vond het wel erg spannend. Na dit avontuur begonnen Kim & Nick aan hun snorkel tour. Je zult het niet geloven maar ze hadden daar drie haaien gezien en vele andere soorten vissen! Wat baalden wij dat wij onze snorkelset niet mee hadden. Nadat we op het terras van Coral View Bay wat gedronken hadden liepen we verder om naar het mooiste hotel van dit eiland te gaan, Hotel Perhentian Island Resort. De korte wandeling hier naartoe was schitterend, Theo heeft weer prachtige foto's gemaakt, of ze zo uit de reisgidsen zijn gehaald. Dit hotel heeft het mooiste strand van dit eiland en daar betaal je ook voor! Het staat je echter vrij om daar naartoe te gaan om hier een graantje van mee te pikken. Hier hebben wij dankbaar gebruik van gemaakt. Theo & ik hebben hier heerlijk gezwommen en Kim & Nick hebben hier gesnorkeld. We waren hier allemaal even vol van. Wat heerlijk! Hier hebben ze de meeste verschillende vissen gezien, Dorie & vele Nemo visjes uit de film Nemo en vele andere soorten. Morgen gaan we hier zeker terug om met zijn allen te gaan snorkelen, want het mag gezegd, we baalden dat we ze niet mee hadden genomen.
Vanavond waren we wederom te laat om te eten bij het strandtentje verderop. Achteraf hoefden we daar niet rauwig om te zijn daar het even flink ging regenen en dat is niet fijn als je onder een parasolletje op het strand zit te eten.
Morgen weer een nieuwe dag maar dan met zijn achten.