Dag 4 Perhentian Island Besar

24 augustus 2017 - Perhentian Islands, Maleisië

Nick had vandaag geen zin om op te staan en liet het ontbijt aan zich voorbij gaan. Toen wij na het ontbijt gingen kijken lag hij nog steeds te pitten! Ik had wel 3 donuts van het ontbijt voor hem meegesmokkeld waardoor hij in elk geval toch iets te eten had.
Daar hij maar niet op gang wilde komen en wij met Johan, Marjon, Jessie & Merit hadden afgesproken, zijn wij vast vooruit gegaan. Daar troffen wij hen in de eetzaal aan en hebben we hun huisje/kamer bekeken en dat zag er prima uit!
Daar vandaan zijn we naar Perhentian Island Resort gelopen waar we eerst zijn gaan zwemmen, het is vandaag namelijk een stralende dag en de temperatuur was aardig opgelopen. Daar was Nick inmiddels ook achter gekomen dus sloot hij zich bij ons aan.
Gisteren baalden Theo en ik ervan dat we onze snorkelset niet mee hadden dus nu moesten we de schade direct inhalen. Met zijn allen in Turtle Bay aan het snorkelen geslagen. Erg leuk en gezellig hoor. Zoveel verschillende vissen gezien, alleen  wel jammer dat veel koraal dood is. Het had zoveel mooier geweest als dat nog leefde.Het snorkelen heeft voor Theo zijn kleur niet veel goeds gedaan, hij is op zijn rug behoorlijk aan het vervellen.
We zijn gaan lunchen bij hotel Coral View, dit was erg goed. Vandaag een beetje te weinig gedronken waardoor we ook een paar flessen water hebben gedronken. Theo, Nick & Johan wilden hier ook nog even snorkelen maar de rest koos ervoor om nog te zwemmen dus zo gezegd zo gedaan. De rest van de middag hebben we in zee liggen dobberen, echt lekker.
Wij wilden graag aan het strand eten bij een leuk tentje waar we eerder 's-middags hadden gelunched. Dit leek de rest ook wel wat maar dan moesten we wel opschieten.
We zijn nog nooit zo snel klaar geweest! Complimenten voor de rest, zij waren gelijk klaar als ons maar zij hadden ook dat stuk door de jungle gewandeld. Heftig zwetend kwamen ze bij ons aan.... Kim bood een handdoek aan zodat ze zich konden drogen.
Op naar het restaurant, en nu maar hopen dat het nog open is. En ja hoor, we konden nog terecht. Met onze voeten in het zand aan 2 grote picknicktafels gezellig & lekker gegeten. Een heus candelight dinner. Hier zaten we tot sluit. Al wandelend kwamen we langs Tuna Bay waar we een dessert hadden genomen. Hier was niets mis mee, al was dit bijna net zo duur als het eten!
Het weer sloeg om waardoor de avond abrupt eindigde en Johan, Marjon, Jessie & Merit snel met de watertaxi naar hun hotel moesten. Deze kwam vrijwel direct waardoor zij vermoedelijk voor de bui binnen waren. Nu is het losgebarsten en gaan wij zo slapen, morgen weer een nieuwe hopelijk zonnige dag.