Dag 6 Perhentian Island Besar

26 augustus 2017 - Perhentian Islands, Maleisië

Na de spannende afsluiting van gisteren waren we vanmorgen niet vooruit te branden. Theo, Kim en ik haalden nog net het ontbijt, maar Nick sloeg het over. Gisteren hadden we echt te veel zon gehad, met name Theo, dus zouden we vandaag in de ochtend bij ons eigen chalet blijven zodat we onder de palmbomen lekker in de schaduw konden liggen. Rustig aan gedaan, we hebben op het strand even verderop bij café Nia gegeten. Dit was weer prima net als de bananenshake mmmmm. Deze zijn hier toch echt het lekkerst.

Op ons gemak teruggelopen, spullen opgepakt en door de jungle naar de andere kant gelopen. Inmiddels was het helemaal bewolkt dus van te veel zon zal vandaag geen sprake zijn. Onderweg kwamen we een groep zwarte aapjes tegen waarvan er ééntje een jonkie had. Zo leuk, dat jonkie was lichtbruin en week niet van zijn moeders zijde. Dit leverde leuke foto's en filpjes op. De rest van de middag in zee doorgebracht, er zijn ergere dingen. Ik had het steenkoud (ja echt, het is mogelijk) al was ik wel de enige die het zo koud had.

We gingen meteen weer naar onze kant van het eiland om te voorkomen dat we in het schemer terug moesten lopen. We moeten wel goed kunnen zien waar we lopen, je loopt zo een enkeltje op.

Het lijkt wel dat als je geen Deet gebruikt je dan minder last hebt van muggen. Wij mogen hier sowieso niet over klagen. Een enkele muggenbult maar niet noemenswaardig. Vandaag niets gebruikt en niets gescoord, ook niet bij de junglewandeling. Dat kunnen we dus wel laten de laatste dagen.

Vanavond met zijn viertjes gegeten bij Cocohut omdat de kans dat het weer hier 's-avonds plotseling omslaat toch wel erg groot is. Dat blijkt wel gezien onze eerdere ervaringen. Theo en ik hebben grote gamba's op de bbq laten grillen. Heerlijk! Ja hoor, we zaten een spelletje te doen en daar kwam de wind weer opzetten. Er was een grote groep Chinesen die zelf vlees aan het bereiden waren en bij elk bezet tafeltje een bordje vlees afgaven. Best lekker maar wij hadden niet zoveel trek daar we net ons eten op hadden. Gauw het spelletje afgemaakt en wegwezen. We konden nog net de handdoeken en het zwemgoed binnen halen voor het los brak. Nu liggen we lekker in bed te luisteren hoe de regen neer klettert en dat voelt een stuk beter dan gisteren toen we nog met de boottaxi moesten.

Tot morgen maar weer. Nog vier hele dagen op dit prachtige eiland.

1. Helen:
    26 augustus 2017
    Klinkt allemaal super ! Goed opletten met de zon, want zelfs als het bewolkt is kun je verbranden ! Veel plezier nog .