Dag 9 Perhentian Island Besar

29 augustus 2017 - Perhentian Islands, Maleisië

Dat ik wakker werd was ik toch wel heel benieuwd naar het weer. Dus gordijntje opzij en onze dag kon niet meer stuk. Na het ontbijt alle spullen bij elkaar gezocht en richting Turtle Bay.

Direct het water in waar we eerste uren niet meer uit zijn gekomen. Wat ziet alles er toch anders uit als de zon schijnt. Hier wordt je zo vrolijk van.

Al gauw was het half twee, tijd voor de lunch. Coral View is de meest voor de hand liggende keus, zowel qua kaart als qua ligging. Voor de lunch ons eerst nog ingesmeerd zodat we later in de middag meteen konden gaan snorkelen.

Johan had een flesje gevuld met fijngemaakte crackers en had een gat in de dop gemaakt zodat je dit kon spuiten als de vissen in de buurt waren. Nou je weet niet wat je ziet! Hier komen zoveel vissen op af. Echt gaaf. In deze vakantie had ik als enige nog geen schildpad van dichtbij gezien, nou deze schade heb ik ingehaald hoor. We hebben er meerdere gespot en Johan heeft dit zowel gefilmd als foto's van gemaakt en die liegen er niet om. Wat een ervaring. Gewoon meezwemmen met een schildpad, zo dichtbij en zoooo groot. Het mooie was dat er in de ochtend mega veel boten lagen voor een snorkelexcursie en wij in de middag alleen met ons groepje waren. Hier waren we bijna de hele middag mee zoet. Nog even met zijn allen gezwommen tot de zon onderging.

Daar wij nog door de jungle moesten lopen werd het voor ons de hoogste tijd. Tijdens deze wandeling werden we ingehaald door een hardloper. Theo en Nick liepen voorop en zagen dat hij verkeerd liep waardoor hij overal tussendoor moest. Het pad volgen is een stuk makkelijker. Theo noemde hem gekscherend de Bushman.

Tot het donker werd nog op het terras boven zee gezeten om ons vervolgens op te frissen voor het eten. Gelukkig was het helemaal niet druk waardoor we lekker buiten konden eten. Vanavond is het eindelijk een keer droog gebleven. Hopelijk is het morgen weer zo een prachtige dag, dan kan deze vakantie helemaal niet meer stuk.

Tot morgen.

Van reisblog naar fotoboek