Onze laatste dag op Perhentian Island

30 augustus 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Vandaag gelukkig weer een mooie dag. Voor de laatste keer naar het strand bij Turtle Bay en voor de laatste keer onze junglewandeling. Alles hadden we bij ons beachbal, frisbee en snorkels, we hadden alleen geen zin hier gebruik van te maken. Wel hadden we twee kano's gehuurd en zijn we daarmee naar een baai verderop gepeddeld. We waren van plan daar te gaan snorkelen ware het niet dat we onze snorkels op het strand hadden laten liggen. We hebben hier wel even gezwommen, dit was een welkome afkoeling. Ook hier was het super helder water en hoewel het eerst lekker rustig was, werd het al snel wat drukker toen er een excursieboot aankwam. Bij dit strandje kon je overigens niets kopen, het was alleen met een bootje te bereiken. Het terugpeddelen was een stuk intensiever, hier had ik al over gelezen. Het advies was om niet te ver te gaan daar je ook weer terug moest zien te komen.

Theo en ik gingen hierna een stuk zwemmen en zagen weer een grote schildpad. Het blijft indrukwekkend. Dit keer hadden we niet het geduld om te wachten dat hij boven kwam, dus zwommen we weer terug. Na nog een tijdje in het water te hebben gelummeld was het weer etenstijd. Op weg daar naartoe sprong er een gifgroene hagedis/salamander bij Nick op zijn rug en liep deze snel op zijn hoofd. Daar Nick dacht dat het een takje was veegde hij met zijn hand over zijn hoofd en sprong dat beest op een richel. Ik liep er vlak achter en zag het gebeuren. Nick bleef hier erg koel onder maar we hebben dat beestje toch nog op de foto weten te zetten.

Johan ging na de lunch nog even snorkelen maar de rest had hier geen zin in. Het werd een hele luie middag die in zijn geheel in zee werd doorgebracht. Nick heeft de middag op een bedje op het strand doorgebracht. Hij had geen zin meer om te zwemmen en dat is ook prima.

Beloofd is beloofd, terug gingen we met de watertaxi. Dat ging soepeltjes, in 2 minuten waren we bij Cocohut. Eerst de tassen weggebracht en laat er nou een hele groep apen op de daken van Cocohut zitten. Wij er achteraan zo konden we nog wat leuke foto's en een filmpje schieten. Vervolgens na op het terras van Cocohut iets kouds te hebben gedronken in zwemkleding heerlijk gegeten bij Nia's cafe. Na het heerlijke eten en de heerlijke bananen shake afscheid genomen van de eigenares van het cafe en gauw terug naar ons huisje om in te pakken.

Onderweg wilde Kim & Nick nog een ijsje en daar sprong er een grote sprinkhaan op Kim, die schrok zich rot en zo hebben Kim & Nick beiden vandaag een schrik moment gekend. Bij terugkomst schone handdoeken gehaald, ingepakt en daarna gedouched. Nu lig ik op bed mijn blog te schrijven. Morgen vroeg op want we vertrekken met de jetty van 8.00 uur naar Kuala Besut.

Tot morgen.