2e dag George Town Penang

22 juli 2019 - George Town, Maleisië

Gordijnen open en wat denk je, weer een stralende hemel. Het ontbijt wederom op de 11e etage met dat prachtige uitzicht. Heerlijk uitgebreid ontbijt, alles erop en eraan.

De scooter is zo goed bevallen dat we ze ook vandaag de hele dag hebben gehouden.

Als 1e zijn we naar de straat Lebuh Armenian op zoek gegaan. Kim kan prima navigeren dus dat was zo gepiept. Deze straat staat bekend om de vele street art. Dan kan dat wel zo zijn, maar wij vonden dit teleurstellend. In Melakka en in Singapore hebben we veel mooiere street art gezien. Beetje jammer dus, maar Kim was nog wel geslaagd voor wat leuks. Ook hebben we nog een leuke tempel gezien. Uiteraard alleen de buitenkant, het doet ons verder niet zo veel. Hup weer op de scooter.

2e stop was Penang National Park, dat was een flinke rit van 22 kilometer. Dat was heerlijk op de scooter, je vangt dan lekker wat wind. Het was vandaag namelijk een stuk warmer dan gisteren. Dit is een van de weinige dingen waar je nog gratis op mag. Kim wilde niet mee het park op, jammer want wij vonden het zeer de moeite waard. Mooie foto’s gemaakt en we zijn apen, een otter en diverse varanen tegengekomen. Dit leverde ook wat gave foto’s op. We zijn er niet te lang gebleven omdat het niet fijn voelde om Kim daar alleen te laten. Ze was diverse malen door insecten gestoken waar ze niet zo blij mee was.

In het haventje was een oude houten pier waar we nog op zijn geweest. Daar het steeds gammeler werd zijn we niet tot het eind gelopen. Ook hier wel weer mooie foto momenten.

Inmiddels was het lunchtijd. Bij een Chinees lekker gegeten en gedronken. Vriendelijke mensen die maar slecht Engels spraken en begrepen. Met handen en voeten kom je ook een eind.

Daar hier verder niet veel meer was en het best al laat was hebben Nick en Kim na een kort ritje om te proberen, terug gereden. Best spannend hoor! Kim was al gewend om bij een vriendin achterop te zitten en had ook weleens zelf gereden, dus dat voelde al gauw goed. Nick had geen enkele ervaring en is op de fiets een gevaar op de weg (volgens Kim). Theo vond het dus best spannend achterop. Maar ook Nick heeft bewezen dat dit hem lukte en zonder ellende hebben we de scooters weer ingeleverd. Borg terug zonder dat ze ook maar hebben gekeken of de scooters er wel stonden en of ze eventueel beschadigd waren.

Een paar winkeltjes verderop hebben we nog wat aankopen gedaan. Terug in ons hotel even chillen en douchen. Wellicht een beetje saai maar we hebben weer gegeten in Red Garden Food Paradise. Het eten was hier zo heerlijk en er was zoveel keus dat we hier nog wel een week hadden willen eten. We duiken er vroeg in want om 04.00 uur gaat het wekkertje. Morgen gaan we naar onze eindbestemming. Hier hebben we enorm veel zin in!