Reis van George Town naar Perhentian Island

24 juli 2019 - Perhentian Islands, Maleisië

Vanmorgen ging het wekkertje voor de laatste keer deze vakantie echt vroeg af. Om 04.00 uur moesten we eruit en de taxi stond ons om 04.30 uur al op te wachten. Na een ritje van een half uur waren we op de luchthaven. De incheckbalie was nog niet eens open dus even een broodje gekocht om in elk geval wat binnen te hebben. Nick sloeg dit over.

Onze vlucht zou om 07.00 uur vertrekken maar we vertrokken wat eerder. Het was een vliegtuig van Fire Fly en het was een kist met propellers. Je zat met 2 gangpad en dan weer 2 personen. Kortom een heel kleine kist. De vlucht duurde 55 minuten dus we waren er zo. Zeer comfortabel en een fijne landing. Nu stonden we op de luchthaven van Kota Bharu en moeten we nog naar Kuala Besut vanwaar we met de boot verder moeten.

De taxichauffeur stond inderdaad zoals besproken met een bordje met onze naam al te wachten. Erg prettig als alles loopt zoals gepland. In 45 minuten waren we in Kuala Besut. Leuk om hier weer te zijn, we herkenden het direct. De man die ons te woord stond kletste aan één stuk door en we verstonden elkaar totaal niet maar het was zeker leuk. Hij was zonder meer heel vriendelijk. Nadat hij ons bij een eettentje had gebracht hebben we rustig ontbeten. Hij stond erop de koffie voor Theo te betalen.

Vervolgens met een snelle boot naar ons geliefde Perhentian Island waar we binnen een half uurtje varen waren. Ohhh het is toch zo mooi! We wilden eigenlijk graag naar Cocohut Chalet maar dat zat helaas al vol vandaar dat we nu in The Barat Perhentian zitten. Hier hadden we de familiekamer al van gezien maar wij wilden graag 2 chaletjes hebben, dus het was best wel spannend of we het wat zouden vinden. Nou behalve dat het een stuk kleiner is hebben we onze draai alweer gauw gevonden. Het is schoon en een prima plek, maar dat wisten we al. Eén kamer was al klaar dus we konden direct onze koffers kwijt en onze gang gaan. Theo en Nick zijn gelijk gaan snorkelen en Kim en ik hadden onze relaxstoel voor in het water opgeblazen en zijn uitgebreid gaan dobberen. Heerlijk hoor na al die activiteiten!

Na het douchen waren we van plan om bij The Barat te gaan eten maar het zat tjokvol en zin om te wachten hadden we niet echt. Dus bij het restaurantje ernaast gegeten. Prima maaltijd, dus lekker gegeten.

We gaan nu proberen de schade in te halen en duiken er wat vroeger in.

Tot morgen, al zullen we niet meer zo heel veel te vertellen hebben.