Reisdag van Perhentian Island naar Kuala Lumpur

31 augustus 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Het werd vandaag weer tijd voor een wekker die om 6.45 uur afging. Laatste spulletjes inpakken, tandenpoetsen, koffers naar de receptie en ontbijten.

De boot was er precies op tijd, om 8.00 uur dus. Dit keer hadden we een dichte boot en zaten we met ongeveer 30 man op die boot. We hadden allen een reispilletje genomen zodat we niet ziek zouden worden tijdens de reis.

Gisteren had ik vast een taxi van geregeld voor 8 personen van Kuala Besut naar de luchthaven van Kota Bharu zodat Johan, Marjon, Jessie & Merit er ook in pasten en we de kosten hebben gedeeld. Dit verliep heel soepeltjes, toen we van de boot kwamen stond de taxi van al op ons te wachten en na enig passen en meten konden we op weg.

Om ongeveer 10.15 uur kwamen we op de luchthaven aan maar we hadden pas de vlucht van 14.35 uur. Dat wisten we van tevoren maar we hadden de vlucht ver van tevoren geboekt en hadden daarbij rekening gehouden dat we met de boot van 10.00 uur zouden gaan. Helaas ging de boot alleen om 8.00, 12.00 & 16.00 uur, dat was dus een grote domper. Het werd dus een lange zit, die ons al met al erg is meegevallen. De een deed een spelletje, de ander maakte gebruik van de telefoon, weer ander kletste wat en zo werd het al snel later en later. De vlucht ging ook nog eens 20 minuten later maar daar wen je vanzelf aan in Maleisië, alles gaat rustig aan.

De vlucht was prima en Kim & Nick hadden het idee dat we net 10 minuten gevlogen hadden. Dit leek ook zo omdat je binnen een uur vliegen ook nog een maaltijd kreeg en daarna werd de landing al ingezet. Na afscheid te hebben genomen van de rest zijn we per uber naar ons hotel gegaan. Dit gaat Theo steeds beter af, hij was er op tijd en zo kwamen we na een lange dag om 18.00 uur bij ons hotel/appartement aan.

Wat een luxe zeg, een knoepert van een appartement met een giga keuken & woonkamer, 2 slaapkamers en 2 badkamers! Op de 37e een zwembad van waaruit je zicht hebt op de Petronas Twin Towers en de rest van Kuala Lumpur. Kortom hier gaan we ons wel vermaken morgen. Vanavond hebben we snel de koffers neergezet en zijn we per uber naar de Petronas Twin Towers gegaan waar we lekker hebben gegeten. We waren helemaal kapot van deze dag waardoor we het vuurwerk niet hebben afgewacht maar terug zijn gegaan naar ons appartement. Nu liggen we lekker in bed om morgen fris aan een nieuwe en ook onze laatste dag te beginnen.

Tot morgen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Helen:
    31 augustus 2017
    Aan alles komt een eind, ook aan deze mooie en avontuurlijke vakantie. Maak er morgen een onvergetelijke dag van.