Dag 2 tempeldag....

8 februari 2026 - Bangkok, Thailand

Lekker uitgeslapen! De bedden zijn heerlijk, de kamer was lekker behaaglijk. Precies zoals we graag hebben. Het ontbijt was voor Aziatische begrippen nog best uitgebreid. Na het ontbijt op de bonnefooi erop uit. Gewandeld naar Co van Kessel waar we voor maandag een fietstocht hebben geboekt. Altijd fijn als je weet hoe je er moet komen. 🚶‍♂️🚶‍♀️ Na een aardige wandeling en wat tempels te hebben bezocht kwam het ons bekend voor en ja hoor we stonden weer pal bij ons hotel. Toch maar Google maps gaan gebruiken en ja, dan gaat het goed. We liepen er zo heen. Vanuit daar met de boottaxi naar de Wat Pho tempel een heel grote gouden liggende buhda. Echt prachtig al hebben wij er samen niet zo veel mee moet je het wel gezien hebben. Het complex was zo groot dat we er gewoon verdwaalden. Van daaruit met de ferry naar de Wat Arun ratchawararam, the Temple of Dawn. Deze lag er tegenover aan de andere kant van de rivier. Wederom prachtig, moet je echt gezien hebben. Hier zijn we minder lang gebleven omdat het best erg warm was. Heel laat geluncht in een superleuk tentje met heerlijk eten. Je kreeg een metalen kommetje met ijsblokjes om af te koelen. Zo grappig en ook erg fijn. Wie dat heeft bedacht verdient een medaille! Voldaan weer te voet naar ons hotel waar we hebben gezwommen in het rooftop zwembad met bar. Doet het altijd goed! Prachtig uitzicht op de stad en natuurlijk op Chinatown. Mooie zonsondergang, wat een verwennerij. Daar we niets bij ons hadden helaas geen foto's van. Laat naar de kamer, douchen en weer op zoek naar het eettentje waar we eerder zo heerlijk en gezellig hadden gegeten. Was moeilijk terug te vinden..... maar toch gelukt! De aanhouder wint! Niet te geloven jongens maar ik heb bier gedronken, ja echt. Het was nog lekker ook. Natuurlijk werd het weer later dan bedoeld waardoor we ons weer niet erg uitgerust voelden. 

Foto’s