1e dag Perhentian Island

24 juli 2019 - Perhentian Islands, Maleisië

Zo heerlijk, onze 1e hele dag hier. Onze chaletjes bevallen prima. De bedden zijn heerlijk dus hebben we van een goede lange nachtrust genoten.

De douche was even wennen, in 1e instantie kregen we alleen koud water. Nou dat was minder natuurlijk. Tja toen bleek dat er nog een schakelaar omgezet moest worden.... Prima douche dus.

Bij deze accommodatie kon je geen ontbijt bij boeken dus kun je bestellen waar je zin in hebt. Voldoende keus, dat is prima bevallen. Goede koffie en thee, dat is mooi meegenomen.

We waren op het strand van Perhentian resort, the place to be hier voor als je naar het strand wil of als je wilt snorkelen. Kim & ik in onze opblaasbare stoel, lekker dobberen in zee. Theo & Nick aan het snorkelen. Ze hebben alweer vele vissen gezien. Roggen, kleine haaitjes, alle mogelijke kleine visjes en schildpadden natuurlijk.

Tijdens de lunch kwamen er donkere wolken over, zeer drijgend. Ik zei, geen punt dat waait gewoon over en Kim was bang dat het los zou gaan barsten. Het leek er lang op dat ik gelijk kreeg maar nee hoor! Daar kwam toch die bekende tropische bui en al onze spullen lagen weliswaar onder een palmboom, in de regen.... Gelukkig was die bui snel over maar we moesten wel de boel laten drogen.

Kort hierna was het weer prachtig weer en we hadden reuze zin in de befaamde bananen shake van Nias café. Hier moesten we wel een wandeling door de jungle van 15 minuten voor over hebben. Dat deden we maar wat graag! Zelfs Kim die niet zo dol op de jungle is, had het er graag voor over. Het was zeer de moeite waard hoor! Heerlijk was het, we leken net vier kleine kinderen die van hun ijsje zaten te genieten. Nick en ik hebben daar nog even gezwommen en bij Theo en Kim was het idee ontstaan om daar ook te blijven eten. Erg lekker gegeten als vanouds.

We konden nog net voor het te donker werd terug lopen. Toch wel erg leuk weer. 2 jaar terug moesten we deze wandeling elke dag maken dus is het ons meer dan bekend.

Kim & Nick bleven chillen & Theo en ik hebben nog wat gedronken.

Na het schrijven van ons verhaaltje is het voor ons ook mooi geweest. Tot morgen.