2e dag reis van Kuala Lumpur naar Singapore

12 juli 2019 - Singapore, Singapore

Nou dat was wel balen vanmorgen hoor! Om 6.15 uur de wekker want vandaag weer vol aan de bak. Niet alles zat mee vandaag, we waren nog erg moe maar we moesten wel een vlucht halen. Dus in de benen en op naar het ontbijt.

In één taxi past ons gezelschap niet dus gingen we in twee taxi’s. Ingrid met Nick vertrokken als 1e en Theo en Kim erachteraan. Vet in de file maar gelukkig hadden we tijd genoeg. De 1e taxi had bijna geen benzine meer maar tijd om te gaan tanken was er niet, het was daar veel te druk. Vlak na elkaar kwamen we aan en omdat de chauffeur van de 1e taxi niet kon wisselen moest Nick proberen op de luchthaven geld te wisselen. Ondertussen was de 2e taxi er ook en toen ging het mis. In alle consternatie bleef Nick zijn handbagage achter in de taxi....... Balen natuurlijk, dat wordt verzekeringswerk. Niet zo leuk maar wel noodzakelijk.

Door dit alles hadden we even wat stress maar algauw moesten we gewoon schakelen en doorgaan. Het vliegtuig wacht niet! Het was een korte vlucht van maar 5 kwartier. In die tijd krijg je nog eten ook dus dat was zo om....

In Singapore is het openbaar vervoer zeer goed geregeld dus direct een toeristen reispas gekocht voor 3 dagen. Het hotel is dichtbij de halte Aljunied, dat hadden we al helemaal van tevoren uitgezocht en na één keer vragen waren we ter plaatse. Het is geen luxe maar het voldoet, prima bedden en een eigen badkamer maar niet bepaald groot. Ligging is goed, je bent zo bij de metro en daarmee kom je overal. Echt een aanrader.

Nadat we onze kamer kregen hadden Kim & Nick behoefte om even te chillen. Prima hoor maar niet te lang, Nick had graag verder geslapen maar dat ging niet door!

Met de metro gingen we naar Marina Bay, in de haven bij een cruise schip geweest. De Merlion is het nationale symbool van Singapore en is een standbeeld van  half leeuw en half vis waar water uit de bek spuit. Het ligt aan de Marina bay (de baai in het centrum van Singapore) en is zeer populair dus dat wilden we niet missen. Hier hadden we prachtig uitzicht op de skyline. Toen we de baai hadden rondgelopen eindigden we onder het hotel Marina Bay Sands. Een heel bekend hotel en minstens zo bekend winkelcentrum (the Shoppes) waar je met een bootje door kan varen. Je hebt groot, groter en grootst en dan heb je dit winkelcentrum. Tjonge jonge.....

Na al dit wandelen hadden we gezonde trek dus gingen we naar een streetfood festival die we in de middag al hadden gezien. Dat viel ons erg tegen dus hebben we ergens anders gegeten. Gewoon neergeploft omdat we niet meer konden. Lekker gegeten en gauw retour hotel. Even kort afgespoeld want jongens wat is het warm. Vandaag zeer veel gedaan en zijn nu helemaal gebroken. Nu klaar met mijn verhaal. Ik zeg tot morgen maar weer!

1. Jose:
    12 juli 2019
    Tsjonge wat hebben jullie alweer een hoop meegemaakt! Leuk om te lezen. Minder leuk van Nick z’n tas. Heeft hij iets uit Nederland of van thuis nodig?
  2. Johan van der Linden:
    12 juli 2019
    Jammer van de bagage. Een tip voor het avondeten is Lau Pa Sat. Om kwart voor zeven wezen. Dan sluiten ze om 19.00 sluiten hele straat af en kun je daar allerlei soorten saté eten. Binnen kun je ook nog van alles halen als je geen trek in saté hebt.
  3. Alexandra:
    13 juli 2019
    Heyy allemaal... wat leuk om jullie verhalen en reis te mogen volgen... ik kan niet wachten op de komende weken