3e dag Singapore

13 juli 2019 - Singapore, Singapore

Vandaag maar eens een beetje uitgeslapen. Niet te lang dus 10.00 uur aan het ontbijt. Als 1e met de metro naar Chinatown. Dat was een stuk leuker dan toen we 2 jaar terug in Kuala Lumpur waren. Hier hebben we wat leuke dingetjes gescoord waaronder (nieuwe) paspoort hoesjes. Reuze handig, niet meer elke keer uit je hoesje halen bij de douane. De straten hier zijn zeer herkenbaar door de Chinese tekens, tempels en de rode lampionnen.

Na Chinatown op naar Little India, waar we heerlijk hebben gegeten op een foodmarket. Leuk om te doen, een aanrader. Hier had je veel leuke street-art en marktjes. Herkenbaar aan de vele kleuren, drukke markten en geurige kruiden.

Op naar de Arabische wijk genaamd Kampong Glam, dit was niet zo makkelijk te vinden omdat je dat in die buurt niet had verwacht. Maar eenmaal daar,  zeer de moeite waard. Hier had je nog veel meer street-art dan in Little India, echt heel mooi. Er hing een gemoedelijke sfeer en er waren restaurantjes uit veel verschillende culturen. Hier hebben we onze eerste moskee gezien.

Vanaf dit moment begon de zoektocht voor Nick zijn schoenen. Het moesten witte worden die uitverkocht waren in zijn maat. We gingen op zoek naar een Foot Locker. In het eerste filiaal waren ze uitverkocht, maar gelukkig hadden ze in een ander filiaal nog één paar. Dat hebben we geweten; na drie verschillende metro’s en een klein beetje zoeken hadden we het gevonden. Hij is zo blij als een kind. Maar nog mooier, wij zijn daar allemaal heel goed geslaagd. Dat waren dus 4 paar schoenen!

Nu hoorden we onze maagjes rammelen en zijn we gaan eten bij Hawker Centre Lau Pa Sat tussen de wolkenkrabbers. Een goede maaltijd voor een goede prijs, al waren we wel gewaarschuwd dat toeristen werden afgezet! Dat hadden ze niet tegen dovemansoren gezegd dus we waren alert, net als altijd. Ze deden 2 pogingen, maar het is ze niet gelukt. Kim was erg scherp.

Ondanks onze drukke dag wilden we toch nog even naar de lichtshow bij Marina Bay Sands. Dit was leuk maar niet bijzonder. Op naar de metro en naar het hotel. Tot morgen maar weer.....

1. H.H. Wieland:
    13 juli 2019
    Hoi familie, je hebt toch wel wat van de prijs van de 4 paar schoenen afgehaald hé🤔😂🤤. Fijne reis verder. Groetjes Henk en Carla
  2. Ingrid:
    14 juli 2019
    Hoi jullie beiden, dat is helemaal goed gekomen hoor, we hadden een zeer goede leermeester. Groetjes van Allen.
  3. Miranda Hogeveen:
    13 juli 2019
    Singapore lijkt me erg leuk, mooie foto’s.
    Groetjes van ons. 😘
  4. Ingrid:
    14 juli 2019
    Hoi Miranda, het is echt even fantastische stad.